tengok sini! :DD

Sunday, October 31, 2010

mineral water of miku


swear lah tak masal gamba ni. tapi cute kan dia? heheh. yang ni kat rumah. takde kena-mengena dengan post ni.
.air mineral.
.ni kat miku.

assalamualaikum.

wah2, subhanallah. cantikkan?

kalau korang datang rumah aku, tergegeh nak minum air kosong kat rumah aku(heheh), nanti korang dapat rasa yang air kat rumah aku tu rasa dia lain macam. takde rasa klorin ke hapa ke. maybe korang dah biasa ngan rasa klorin so bila korang rasa air ni, korang rasa lain. so, air apa yang kat rumah aku tu? pernah dengar air gunung kat miku? yeah, tu la dia. kalau korang tak pernah dengar, gamba kat atas tu la air gunung tu. kat rumah aku takde main masak air banyak2 pastu tuang dalam container nih. kiteorang main sebat air je kat miku nih. kiteorang gi situ angkut sekali banyak air ni. 3 container air yang besar yang warna biru tu ngan 2 container 3 litre yang warna putih tu. heh, jangan risau, air tu takkan habis selagi hujan kat malaysia ni turun.

even peserta le tour de langkawi yang training kat situ pon percaya ngan air ni taw. diorang angkut air tu aritu tah berapa gelen agak eh.

mana datangnya air ni?

yeah, good question. bila hujan, air hujan jatuh jatuh kat tanah, pastu dia meresap masuk dalam tanah. pastu dia terperap lama dalam tanah. pastu air tu keluar la lalu lobang yang kerajaan dah buat tu.

ada kajian kata, air ni ada banyak iron. iron untuk apa? untuk sel darah kita eh? entah la, aku dah lupa. mentang2 pmr dah habis heh. hahah.lagi satu, air tu kan dah lama kat dalam tanah. so dah dikira samak la. takde can la korang nak rasa was2 ke wis2 ke hapa ke. hahah.

air ni ada kat rembau. yeah, rembau. bukan pilah, bukan somban, bukan jelebu ye. so korang takde la bekalan air mineral ni. so toksah nak kerek la ngan kfc ke hapa ke yang ada kat tempat korang tu. air mineral (ada iron apa?) ni susah nak dapat free kat mana2. aku boleh je nak minum tetiap hari air mineral. tapi sebab aku dok hostel. tak dapat la tetiap hari. tapi tetiap kali balik cuti, aku minum la. kan2? hahah.

before kiteorang pergi angkut air kat situ, kiteorang pergi jumpa Ina. hantar barang, ambil barang. beli barang kat tampin. makan kat kedai mamak kat tampin. then, ke pengkalan balak bersama mak, along dan ina. angah dah balik dulu dah. budak spm la kan. hahah. abang adib kat rumah. dia kan pemalas. heheh. ombak kat sana? pergh. ganas gila. angin monsun barat daya. so beware lah semua eh. aku nak letak video tapi tak reti nak sabar ngan keloadingan blogger ni. so, say bye2 to video kat pinggiran pantai pengkalan balak. hahah.

sekian, wassalam.








No comments:

Post a Comment